April 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider

Der er skydning på compak sportingbanen tirsdag den 3. april til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den 29. august, hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Skjern Ådals kortet kan i år købes ved at kontakte Ove Pedersen på 2047 0359 Kortet koster 1800,- og deadline for køb er 4. April 2021

Medlemmer der er intereseret i årets regulering, bedes kontakte Søren Kjærside på 3022 3127 inden 4. april 2021

Haglskydetræning starter torsdag de 8. April kl. 17.00 til kl. 19.00.

Skal du til Haglskydeprøve den 9. Maj 2021 på Skjern Flugtskydningsbane, opfordres du til at deltage i træningen op til prøven.

Øvrige træningsdage er torsdage den 15. April, 22. April, 29. April, 6. Maj, alle fra kl. 17.00 til kl 19.00, samt lørdag den 8. Maj, hvor der afholdes prøveprøve samt træning fra kl. 10.00 til kl. 15.00.

Maj 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider

Der er skydning på compak sportingbanen den 8. maj til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den 29. august, hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Som tidligere år skal vi have noget bukkepral den 16. maj klokken 10.00 i huset på Skyggehusvej. Der vil være mulighed for at købe drikkevare. Der vil være en flaske vin til den pæneste buk.

Bukkejagt i Birk plantagen.

Som medlem af Skjern Jagtforening, har man mulighed for at komme på bukkejagt i Birk Plantagen.

Der må skydes én buk på arealet, og jagten foregår kun om morgenen, indtil kl 0700.

Køb af plads i lodtrækningen til dette års bukkejagt, kan ske ved henvendelse til Brian Kjærsgaard på telefon 2894 4885, senest 8. maj 2021.

Haglskydetræning starter torsdag de 8. April kl. 17.00 til kl. 19.00.

Juni 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider

Der er skydning på compak sportingbanen den 9. juni til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den 29. august, hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Så er det tid til at samle duer mv. på banen. Vi etablerede sidste år nye nedfaldsområder og skal for første gang rydde op. Derfor har vi brug for alle de hænder der kan komme på lørdag den 19/6 kl. 8.00 til rundstykker og hvis vi ikke er færdige, også til noget godt middagsmad. I tilmelder jer til Bent Henriksen på 53545788

Juli 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider.

Der er skydning på compak sportingbanen den 28. juli til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den 31. august, hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

August 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider.

Afslutningsskydning for denne sæson, flyttes fra lørdag den 29. august til lørdag den 19. September fra 12:00 til 16:00.

Der afholdes således sidste skydning til John Jespersen pokalen på compak sportingbanen lørdag den 19. september. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. For at deltage i præmien/pokalen, skal man have deltaget i sommerens skydninger om pokalen!

Årets bymats mod Ølgod afholdes i Ølgod d. 19. August kl 18.00 samt i Skjern d. 24 august kl 18.00 - Mød talstærkt frem.

Generalforsamling 25. August 2021 kl 19, på Skyggehusvej, dagsorden er følgende:

2. Aflæggelse af foreningens virke i 2020

3. Aflæggelse af beretning fra udvalgene

4. Fremlæggelse af årsregnskabet til godkendelse

6. Fastsættelse/orientering om kontingent

7. Amerikask lotteri med gevinster

9. Valg af kassér

•  Hans Dalgaard afgår efter tur - Modtager genvalg

10. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

• Ove Pedersen afgår efter tur - Modtager genvalg
  •  Jens Chr. Hansen afgår efter tur - Modtager genvalg

11. Evt.

På vegne af bestyrelsen Lars Kristensen

September 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider.

Lørdag den 5. september afholdes der arbejdsdag fra 8 til 12, på banen - Alle er velkomne!

Vi holder prøve til haglprøven lørdag den 12. september. Der er instruktører med alle rundt på banen som hjælper med et træningskort eller afholder en "rigtig" prøve.

Der er haglprøve på flugtskydningsbanen søndag den 13. september. Husk tilmelding skal ske på Naturstyrelsens hjemmeside.

Afslutningsskydning for denne sæson, afholdes lørdag den 19. September fra 12:00 til 16:00.

Oktober 2021

Opdateres

November 2021

Søndag den 8. November kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

December 2020

Søndag den 13. December kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

Aflysning:

På grund af Covid19-virus forsamlingspåbud på maksimalt 10 personer, aflyses juleskydningen den 28. december (4. juledage). Vi håber der hurtigt i det nye år vil blive styr på pandemien, så vi snart kan komme ud og mødes. I ønskes alle en glædelig jul og godt nytår.

Januar 2021

Søndag den 10. Januar kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707 - Jagten er desærre aflyst pga. Covid19

Nu den sidste planlagte jagt er aflyst pga. Covid-19, har jagtudvalget arrangeret mulighed for riffeljagt, på et hundyr eller et lam på skydebanen i de sidste to weekender i Januar.

Salg af lod for 50 kr. Loddet giver mulighed for én anstand (morgen/aften).

Jagten lukker, når dyret er nedlagt. Der vil ikke være tilbage betaling, hvis dyret er nedlagt inden den tildelte jagtdag.

Pris for nedlagt rå/lam: 400 kr.

Kontakt Jan Jensen 6018 5707

Rå nedlagt 24/1, og mulighed for anstandsjagt er derfor lukket

Februar 2021

Ræveregulerings jagten den 20. februar - vi mødes på skydebanen kl 9

Tilmelding til Ove Pedersen tlf. 2047 0359

Så starter flugtskydningssæsonen - første dag er lørdag den 15. februar, fra kl. 12 - 15. Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider - Aflyst pga. Covid-19

Lørdag den 22. februar afholdes der fastelavnsskydning fra kl. 12 - 15 på flugtskydningsbanen. Det koster 50 kr. at deltage og vinderen, som er den der skyder den sidste pind ned, vinder hele puljen fratrukket omkostninger. - Aflyst pga. Covid-19

Marts 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider - Pga Covid-19 starter skydningerne i Marts kl 10.