Januar 2023

Søndag den 8. Januar kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

Februar 2023

Så starter flugtskydningssæsonen - første dag er lørdag den 18. februar, fra kl. 12 - 15. Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider

Lørdag den 25. februar afholdes der fastelavnsskydning fra kl. 12 - 15 på flugtskydningsbanen. Det koster 50 kr. at deltage og vinderen, som er den der skyder den sidste pind ned, vinder hele puljen fratrukket omkostninger.

Marts 2023

Flugtskydningsbanen har åben følgende lørdage: 4., 12., 18. og 25. marts fra kl. 12 - 15

Sæson første tirsdagstræning afholdes tirsdag d. 28 marts fra kl. 18.00

Der er skydning på compak sportingbanen tirsdag den 4. marts til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Skjern Ådals kortet kan i år købes ved at kontakte Ove Pedersen på 2047 0359 Kortet koster 1600,- og kan købes 10. marts kl 19.00 på skydebanen

Der afholdes medhjælpermøde Torsdag den 2. Marts kl 19 på banen. Alle der har lyst til at give en hånd med er meget velkomne.

Generalforsamling 24. Marts 2022 kl 18, på Skyggehusvej, dagsorden er følgende:

2. Aflæggelse af beretning om foreningens virke i 2021

3. Aflæggelse af beretning fra udvalgene

4. Fremlæggelse af årsregnskabet til godkendelse

6. Fastsættelse/orientering om kontingent

7. Valg af formand:

8. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

9. Valg af bestyrelsessuppleanter

10. Valg af regnskabskontrollanter

11. Evtentuelt

P.b.v.

Lars Kristensen

Bestyrelsesformand

April 2023

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 4., 11., 18. og 25. april fra kl. 18.00

Der er skydning på compak sportingbanen tirsdag den 4. april til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Medlemmer der er intereseret i årets regulering, bedes kontakte Søren Kjærside på 3022 3127 inden 2. april 2023

Årets bymats mod Ølgod afholdes i Ølgod d. 20. April kl 18.00 samt i Skjern d. 21 Juni kl 18.00 - Mød talstærkt frem.

Årets første del af firkant skydning afholdes på hjemmebane mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande den 23. april kl 13 - 15

Maj 2023

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 2., 9., 16., 23. og 30. april fra kl. 1800

Der er skydning på compak sportingbanen den 2. maj til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Som tidligere år skal vi have noget bukkepral den 16. maj klokken 10.00 i huset på Skyggehusvej. Der vil være mulighed for at købe drikkevare. Der vil være en flaske vin til den pæneste buk. - Årets bukkepral er lagt sammen med Faster/Borris Jagtforening og afholdes på Højbyvej 23, 6900 Skjern kl. 8

Bukkejagt i Birk plantagen.

Som medlem af Skjern Jagtforening, har man mulighed for at komme på bukkejagt i Birk Plantagen.

Der må skydes én buk på arealet, og jagten foregår kun om morgenen, indtil kl 0700.

Køb af plads i lodtrækningen til dette års bukkejagt, kan ske ved henvendelse til Brian Kjærsgaard på telefon 2894 4885, senest 7. maj 2022.

Haglskydetræning starter torsdag de 26. Maj kl. 17.00 til kl. 19.00.

Skal du til Haglskydeprøve den 19. Juni 2021 på Skjern Flugtskydningsbane, opfordres du til at deltage i træningen op til prøven.

Øvrige hagltræningsdage er torsdage den 26. Maj, 2. Juni, 9. Juni, 16. Juni alle fra kl. 17.00 til kl 19.00, samt lørdag den 18. Juni, hvor der afholdes prøveprøve samt træning fra kl. 10.00 til kl. 15.00.
Årets anden del af firkant skydning mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande afholdes i Sandbæk afholdes 7. Maj kl 13 - 15

Juni 2023

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 6., 13., 20. og 27. april fra kl. 1800

Der er skydning på compak sportingbanen den 6. juni til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Årets bymats mod Ølgod afholdes i Ølgod d. 21. April kl 18.00 samt i Skjern d. 21 Juni kl 18.00 - Mød talstærkt frem.
 Årets trejde del af firkant skydning mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande afholdes i Hee  afholdes 4. Juni kl 13 - 15

Juli 2023

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 4., 11., 18. og 25. april fra kl. 1800

Der er skydning på compak sportingbanen den 4. juli til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Årets fjerde og sidste del af firkant skydning mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande afholdes i Hvide Sande  afholdes 2. Juli kl 13 - 15

Vi holder holdafslutning, medhjælperfest mv. lørdag den 2/7. Der kommer en bus på flugtskydningsbanen kl. 12.00, og henter alle, hvorefter vi kører til Hvide Sande og skyder firkant skydning. Turen går hjemad kl. 16.30 hvor vi laver fælles spisning på banen. Der bliver noget egen betaling til mad og bus. Skriv med tilmelding til Johnny på 24458710. Alle er velkommen

August 2022

Haglskydetræning starter torsdag de 11. August kl. 17.00 til kl. 19.00.

Skal du til Haglskydeprøve den 4. September 2022 på Skjern Flugtskydningsbane, opfordres du til at deltage i træningen op til prøven.

Øvrige træningsdage er torsdage den 18. August og 1. September fra kl. 17.00 til kl 19.00, samt lørdag den 3. September, hvor der afholdes prøveprøve samt træning fra kl. 10.00 til kl. 15.00. Der er ingen tilmelding.

Der afholdes ikke hagltræning den 25. August

September 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider.

Haglskydetræning starter torsdag de 11. August kl. 17.00 til kl. 19.00.

Der afholdes ikke hagltræning den 25. August

Oktober 2021

Ingen aktiviter

November 2021

Søndag den 13. November kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

December 2020

Søndag den 11. December kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

Julepræmieskydning

Skjern jagtforening afholder jule præmieskydning tirsdag den 28/12 2022 fra 10.00 til 15.00 (det sidste kort sælges kl 14.00).

Hvis man deltager i den lukkede skydning, så skal disse kort skydes først.

På dagen serceres biksemad med spejlæg og rødbeder for 50 kr.

Lukket skydning:

Der skydes til 2 x 24 kort, prisen er 150. hvor 80 kr går til præmie.

Der skydes i to rækker:

• Mester række
  • A, B, junior og dame

Åben skydning:

Der skydes til 2 x 24 kort, prisen er 75kr/kort. hvor 40 kr går til præmie.

Der skydes i to rækker:

• Mester række