Januar 2022

Søndag den 9. Januar kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

Februar 2022

Så starter flugtskydningssæsonen - første dag er lørdag den 19. februar, fra kl. 12 - 15. Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider

Lørdag den 26. februar afholdes der fastelavnsskydning fra kl. 12 - 15 på flugtskydningsbanen. Det koster 50 kr. at deltage og vinderen, som er den der skyder den sidste pind ned, vinder hele puljen fratrukket omkostninger.

Marts 2022

Flugtskydningsbanen har åben følgende lørdage: 5., 12. og 26. marts fra kl. 12 - 15

Der er INGEN træning lørdag den 19. marts

Sæson første tirsdagstræning afholdes tirsdag d. 29 marts fra kl. 18.00

Der er skydning på compak sportingbanen tirsdag den 5. marts til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Skjern Ådals kortet kan i år købes ved at kontakte Ove Pedersen på 2047 0359 Kortet koster 1600,- og kan købes 10. marts kl 19.00 på skydebanen

Der afholdes flugtskydningsinstruktør kursus på banen lørdag den 19. samt søndag den 20. marts - Se mere på jægerforbundets hjemmeside.

Der afholdes medhjælpermøde Torsdag den 3. Marts kl 19 på banen. Alle der har lyst til at give en hånd med er meget velkomne.

Generalforsamling 24. Marts 2022 kl 18, på Skyggehusvej, dagsorden er følgende:

2. Aflæggelse af beretning om foreningens virke i 2021

3. Aflæggelse af beretning fra udvalgene

4. Fremlæggelse af årsregnskabet til godkendelse

6. Fastsættelse/orientering om kontingent

7. Valg af formand:

8. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

9. Valg af bestyrelsessuppleanter

10. Valg af regnskabskontrollanter

11. Evtentuelt

P.b.v.

Lars Kristensen

Bestyrelsesformand

April 2022

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 5., 12., 19. og 26. april fra kl. 18.00

Der er skydning på compak sportingbanen tirsdag den 5. april til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Medlemmer der er intereseret i årets regulering, bedes kontakte Søren Kjærside på 3022 3127 inden 2. april 2022

Årets bymats mod Ølgod afholdes i Ølgod d. 21. April kl 18.00 samt i Skjern d. 21 Juni kl 18.00 - Mød talstærkt frem.

Årets første del af firkant skydning afholdes på hjemmebane mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande den 23. april kl 13 - 15

Maj 2022

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 3., 10., 17., 24. og 31. april fra kl. 1800

Der er skydning på compak sportingbanen den 3. maj til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Som tidligere år skal vi have noget bukkepral den 16. maj klokken 10.00 i huset på Skyggehusvej. Der vil være mulighed for at købe drikkevare. Der vil være en flaske vin til den pæneste buk. - Årets bukkepral er lagt sammen med Faster/Borris Jagtforening og afholdes på Højbyvej 23, 6900 Skjern kl. 8

Bukkejagt i Birk plantagen.

Som medlem af Skjern Jagtforening, har man mulighed for at komme på bukkejagt i Birk Plantagen.

Der må skydes én buk på arealet, og jagten foregår kun om morgenen, indtil kl 0700.

Køb af plads i lodtrækningen til dette års bukkejagt, kan ske ved henvendelse til Brian Kjærsgaard på telefon 2894 4885, senest 7. maj 2022.

Haglskydetræning starter torsdag de 26. Maj kl. 17.00 til kl. 19.00.

Skal du til Haglskydeprøve den 19. Juni 2021 på Skjern Flugtskydningsbane, opfordres du til at deltage i træningen op til prøven.

Øvrige hagltræningsdage er torsdage den 26. Maj, 2. Juni, 9. Juni, 16. Juni alle fra kl. 17.00 til kl 19.00, samt lørdag den 18. Juni, hvor der afholdes prøveprøve samt træning fra kl. 10.00 til kl. 15.00.
Årets anden del af firkant skydning mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande afholdes i Sandbæk afholdes 7. Maj kl 13 - 15

Juni 2022

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 7., 14., 21. og 28. april fra kl. 1800

Der er skydning på compak sportingbanen den 7. juni til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Haglskydetræning starter torsdag de 19. Maj kl. 17.00 til kl. 19.00.

Skal du til Haglskydeprøve den 19. Maj 2022 på Skjern Flugtskydningsbane, opfordres du til at deltage i træningen op til prøven.

Øvrige træningsdage er torsdage den 19. Maj, 26. Maj, 2. Juni, 9. Juni, 16. Juni alle fra kl. 17.00 til kl 19.00, samt lørdag den 18. Juni, hvor der afholdes prøveprøve samt træning fra kl. 10.00 til kl. 15.00.
 Årets trejde del af firkant skydning mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande afholdes i Hee  afholdes 4. Juni kl 13 - 15

Juli 2022

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 5., 12., 19. og 26. april fra kl. 1800

Der er skydning på compak sportingbanen den 5. juli til John Jespersen pokalen. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. Der bliver sammenlagt 5 skydninger med afslutning lørdag den (dato kommer), hvor pokalen uddeles til bedste gennemsnit på 3 af skydningerne.

Årets fjerde og sidste del af firkant skydning mod Sandbæk, Hee og Hvide Sande afholdes i Hvide Sande  afholdes 2. Juli kl 13 - 15

Vi holder holdafslutning, medhjælperfest mv. lørdag den 2/7. Der kommer en bus på flugtskydningsbanen kl. 12.00, og henter alle, hvorefter vi kører til Hvide Sande og skyder firkant skydning. Turen går hjemad kl. 16.30 hvor vi laver fælles spisning på banen. Der bliver noget egen betaling til mad og bus. Skriv med tilmelding til Johnny på 24458710. Alle er velkommen

August 2022

Flugtskydningsbanen har åben følgende tirsdage: 2., 9., 16., 23. og 30. april fra kl. 1800

Afslutningsskydning for denne sæson, flyttes fra lørdag den 29. august til lørdag den 21. August fra 12:00 til 16:00.

Der afholdes således sidste skydning til John Jespersen pokalen på compak sportingbanen lørdag den (dato kommer. Skydningen koster (35 kr. + 25 kr.)  60 kr. For at deltage i præmien/pokalen, skal man have deltaget i sommerens skydninger om pokalen!

September 2021

Se træningstider på flugtskydningsbanen under åbningstider.

Lørdag den 5. september afholdes der arbejdsdag fra 8 til 12, på banen - Alle er velkomne!

Vi holder prøve til haglprøven lørdag den 12. september. Der er instruktører med alle rundt på banen som hjælper med et træningskort eller afholder en "rigtig" prøve.

Der er haglprøve på flugtskydningsbanen søndag den 13. september. Husk tilmelding skal ske på Naturstyrelsens hjemmeside.

Oktober 2021

Ingen aktiviter

November 2021

Søndag den 14. November kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

December 2020

Søndag den 12. December kl 10 afholdes der jagt i Birkplantagen. Vi mødes ved parkeringspladsen på skyggehusvej - Jagten koster 50 kr. Tilmelding til Jan Jensen på 60185707

Julepræmieskydning - Juleskydning er aflyst

Skjern jagtforening afholder jule præmieskydning tirsdag den 28/12 2021 fra 10.00 til 15.00 (det sidste kort sælges kl 14.00).

Hvis man deltager i den lukkede skydning, så skal disse kort skydes først.

På dagen serceres biksemad med spejlæg og rødbeder for 50 kr.

Lukket skydning:

Der skydes til 2 x 24 kort, prisen er 150. hvor 80 kr går til præmie.

Der skydes i to rækker:

• Mester række
  • A, B, junior og dame

Åben skydning:

Der skydes til 2 x 24 kort, prisen er 75kr/kort. hvor 40 kr går til præmie.

Der skydes i to rækker:

• Mester række